top of page

Fascinuje mě, co děti v tomto věku dokážou, s jakou energií prožívají každý okamžik. 

 

Je pro mne ctí být jejich průvodcem, pozorovatelem a pevným bodem, který respektuje jejich jedinečnost na cestě objevování.

Barbara Petránková

MŮJ PŘÍBĚH

S Montessori pedagogikou jsem se poprvé setkala během studia na vysoké škole, principy Marie Montessori mě oslovily natolik, že jsem se je snažila aplikovat ve své praxi.

Během mateřské dovolené jsem se učila respektovat potřeby malých dětí a trpělivě je vést na jejich cestě vývoje. Hlubší zkušenosti s nejmenšími dětmi jsem získala v lesní školce, kde jsem se věnovala dětem jako průvodce ve věkové kategorii 2-3 roky. 

Získala jsem profesní kvalifikaci Chůva v dětské skupině.

 

Absolvovala jsem mezinárodní Montessori kurz 0-3 AMI u asociace kterou založila sama Maria Montessori Association Montessori Internationale v Montessori institute Prague.

image.png

​Mým cílem je vytvářet bezpečné a klidné prostředí, kde se bude k dětem přistupovat s maximálním respektem k jejich potřebám, s ohledem na  vývojová specifika a individualitu. Chci dětem nabízet laskavou podporu v jejich nejdůležitějším období života.

VZDĚLÁNÍ

  • Mezinárodní Montessori kurz AMI 0-3​

  • Chůva pro děti v dětské skupině

  • Předškolní a mimoškolní pedagogika

  • Pedagogika volného času

  • Seminář „Znaková řeč pro batolata“ (Baby Sings)

  • Montessori workshop Průvodce pro batolata s Heidi Philippart (AMI trenér)

  • Řada dalších dílčích kurzů, webinářů a konferencí

PRAXE

Od roku 2013 se věnuji práci s dětmi. 

2024 Lesní komunita MUHU

Průvodkyně v mini třídě 2-3 roky

V roli průvodkyně v mini třídě jsem měla možnost provázet děti v období, kdy začínají objevovat svět kolem sebe. Práce s dětmi v tomto věku vyžaduje schopnost podporovat jejich přirozenou zvídavost a touhu po poznání, a zároveň respektovat jejich potřeby a tempo vývoje. Pomáhala jsem dětem navazovat vztah k přírodě, učila je základům samostatnosti, rozvoji hrubé a jemné motoriky, stejně jako rozvoji komunikace a spolupráce s ostatními dětmi. Tato role vyžaduje trpělivost, empatii, schopnost pozorovat a naslouchat, a hluboký respekt k individuálním potřebám každého dítěte.

2016–2018 ZŠ a MŠ Praha 5, Grafická 13

Učitelka přípravné třídy
Jako učitelka přípravné třídy jsem pomáhala dětem s adaptací na prostředí základní školy. Věnovala jsem se především dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, což vyžadovalo důsledné pozorování, trpělivý přístup a empatii. Ve výuce jsem uplatňovala prvky Montessori pedagogiky, díky nimž děti poznávaly svět prostřednictvím vlastního objevování, smyslových zkušeností a praktických činností.

2014–2016 ZŠ a MŠ Praha 5, Grafická 13

Asistentka pedagoga a osobní asistentka dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Pomáhala jsem dětem při přechodu do role žáka a hledala efektivní způsoby práce s ADHD v prostředí základní školy. Spolupracovala jsem s třídní učitelkou na vytváření pozitivního třídního klimatu, asistovala žákům a podílela se na tvorbě vhodných pomůcek. Současně jsem se zaměřovala na podporu sociálního začlenění a hledání individuálních řešení pro potřeby dětí.

2013–2014 Letní tábory

Jako vedoucí oddílu na letních táborech jsem měla odpovědnost za organizaci a vedení skupiny dětí, jejich bezpečnost a zajištění pestrého programu. Zaměřovala jsem se na podporu samostatnosti, rozvíjení komunikačních schopností, respektování pravidel a vzájemnou úctu mezi dětmi. 

Mé zkušenosti z pracovní praxe obohatila mateřská dovolená (2018—2024), která udala směr mého dalšího působení v péči o děti. Montessori pedagogika se stala mou součástí. Věřím, že mé dosavadní zkušenosti v péči o děti spolu s citlivým a empatickým přístupem bude tou nejlepší péčí pro Vaše děti.

512641278_122216392406133003_2698119312735070115_n.jpg
28fbf268-22e5-413e-b413-133df86098fa - kopie.jpeg
20230716_075749.jpg
bottom of page